Door de coronacrisis is de digitalisering van ons dagelijks leven toegenomen. We kopen veel meer online, we zijn veel meer actief op sociale media en we zitten gewoonweg meer op het internet.
Hiermee gepaard gaat echter de cybercriminaliteit ook de hoogte in. Iedereen kent tegenwoordig wel iemand die het slachtoffer is geworden van oplichting bij een online aankoop, van online pesterijen, van hacking, van een virusaanval, …
Meer en meer verzekeringsmaatschappijen hebben dan ook een aanbod op de markt om deze risico’s in te dekken. De meest voorkomende waarborgen zijn:
- monitoring van jouw gegevens die online beschikbaar zijn
- bijstand in geval van problemen of vragen
- oplossing zoeken in geval van misbruik van gegevens (verwijderen van informatie, …)
- uitbetalen van een schadevergoeding ter compensatie van geleden verliezen
- juridische bijstand van de klant
Een individuele bescherming als alleenstaande heb je al vanaf 9 euro per maand, een volledige bescherming voor je gezin vanaf 13 euro per maand.
Neem gerust met ons contact op voor bijkomende informatie.